Retourneren

Retourneren, zo werkt het!

Is het item toch niet helemaal wat je in gedachten had? Jammer, maar dat kan gebeuren. Het retourneren van jouw pakketje is super eenvoudig! We hopen natuurlijk dat het helemaal niet nodig is, maar anders maken we het je graag zo makkelijk mogelijk. We laten je hieronder stap voor stap zien hoe je jouw items kunt terugsturen.

Heb je een vraag over je bestelling dan kun je ons altijd bereiken via [email protected]. Graag met vermelding van jouw bestelnummer.

Stap voor stap retourneren

Stap 1 – Meld je retour aan

Log in de retourportal in met jouw bestelnummer en e-mailadres. Je vindt het retourportal  hier: trendzonline.returnista.com óf scan de QR-code: 

Stap 2 – Selecteer de retouritems en vul je gegevens in

Geef online én op het retourformulier aan welke items je wilt retourneren en wat de reden is van je retour. Retourneren is altijd op eigen kosten*.

Stap 3 – Kies de vervoerder

Selecteer of jij je pakket wilt verzenden met DHL of DPD en betaal je retourlabel. Je ontvangt direct jouw retourlabel, deze kun je zelf printen of laten scannen op je telefoon bij het inleverpunt van de door jouw gekozen vervoerder.

Stap 4 – Maak je retourzending klaar

Vul het retourformulier volledig in. Verpak je items (ongedragen en onbeschadigd) samen met je retourformulier in de originele verpakking. Plak het oude verzendlabel af of streep jouw adres goed door.

Stap 5 – Verstuur je retourzending

Ga met je retourpakket naar het inleverpunt en laat je retourlabel (geprint of uit de e-mail) scannen. Je pakketje is klaar voor verzending naar ons.

 

*Heb je bij het afrekenen van jouw bestelling verzendkosten betaald? Dan worden de door jou betaalde verzendkosten vergoed wanneer de gehele bestelling wordt geretourneerd.

Retourtermijn & retourkosten

Je kan binnen 14 dagen na ontvangst jouw koopovereenkomst zonder opgave van reden ontbinden. Na de 14 dagen ontbindingstijd heb je 14 dagen de tijd om het artikel te retourneren naar het postadres van Trendz: Afdeling retouren, Luttekepoortstraat 11, 3841 AW Harderwijk.

Retourregels

Controleer bij ontvangst van jouw pakketje áltijd alle kledingstukken op defecten alvorens je de labels verwijderd. Wij kunnen retourzendingen alleen in behandeling nemen als deze in originele staat bij ons binnenkomen, inclusief labels. Artikelen die gedragen of gewassen zijn nemen wij niet in behandeling.

Trendz is niet verantwoordelijk voor vertraagde of kwijtgeraakte retourzendingen, dit is jouw eigen risico. Bewaar jouw track and trace code dus goed. Mocht er iets mis gegaan zijn raden we je aan contact op te nemen met de desbetreffende bezorgdienst.

Helaas zijn wij genoodzaakt om pakketjes met onvoldoende frankering niet aan te nemen. Zorg er dus voor dat jouw pakketje voldoende gefrankeerd is.

Heb je meerdere bestellingen die je wilt retourneren? Deze mogen in 1 zending worden teruggestuurd, zorg ervoor dat er voor iedere bestelling 1 pakbon/retourformulier in het pakket zit.

Ruilen voor een andere maat of kleur

Bij ons is ruilen alleen mogelijk voor hetzelfde item in een andere kleur of andere maat. Geef op het formulier aan voor welke maat of kleur je het artikel wilt ruilen. Zodra jouw retour bij ons binnen is, sturen wij het nieuwe item op, mits deze op voorraad is. Mocht de juiste maat niet voorradig zijn, dan zetten we de ruiling om in een retour en storten we het bedrag terug.

Geld terugstorten

Zodra jouw retourzending bij ons binnen is, proberen wij het bedrag direct terug op de bankrekening waarmee de bestelling is betaald te storten. Maar altijd binnen twee werkdagen. De terugstorting wordt geregeld via Stichting Mollie. Om die reden zal het geld altijd een dag later op jouw rekening te zien zijn. Heb je betaald via Billink? Dan ontvang je een aangepaste factuur!

Houd er rekening mee dat Trendz de retourzendingen alleen in behandeling kan nemen als deze in originele staat bij ons binnenkomen, inclusief de labels & verpakkingen. Artikelen die beschadigd, gebruikt en/of gewassen zijn, kunnen door ons worden geweigerd en teruggestuurd.

Verkeerd of beschadigd item ontvangen

Heb jij een verkeerd en/of beschadigd item ontvangen? Stuur in dit geval altijd een mail met jouw bestelnummer naar [email protected] voordat je jouw item(s) retour stuurt. Heb je mailcontact gehad met ons? Laat dan altijd op het retourformulier weten of je graag het juiste item wil ontvangen.

Wij geven 4 weken fabrieksgarantie op kleding. De garantie geldt niet op ritsen, knopen, pailletten of studs. Na 4 weken kan je geen aanspraak meer maken op reparatie of vergoeding. Wij geven geen garantie op verkeerd wassen of drogen van de kleding.

Terugbrengen naar de winkel

Natuurlijk mag je met jouw retour(en) ook naar de winkel komen. Wil je gelijk een ander item kopen? Dan verrekenen wij het met de eventuele andere items. Mocht je dan nog geld tegoed hebben, dan word dit direct teruggestort naar de rekening waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Je krijgt dus geen contant geld terug.